Få vores nyheder på mail

Mennesker og mad skal have en chance til

Nyhed   •   Nov 07, 2016 09:49 CET

Giv mad og mennesker en chance til

Mad skal spises, aldrig spildes. Det er fødevareBankens holdning og hver dag gør vi vores til, at det skal lykkes. Vi flytter overskudsmad fra vores fødevaredonorer og giver det til organisationer, der arbejder for udsatte børn, unge og voksne. 

I ugerne 45-48 lancerer vi kampagnen ’En chance til’, som reklamebureauet Advance har foræret os kvit og frit. Her sætter vi fokus på, at alle - rødderne, resterne, de oversete, overskydende – og stadig friske – skal have en chance til. Og det gælder både mennesker og mad.

Der er fortsat et stort madspild i Danmark og der er fortsat mange mennesker over hele landet, som hver dag savner sunde og nærende måltider. Derfor skal kendskabet til fødevareBanken styrkes, så endnu mere madspild kan blive til gode måltider for dem, der trænger.

fødevareBanken skal være mere kendt
Målet med kampagnen, der bliver vist på de sociale medier og på POP FM, er at øge kendskabet til fødevareBanken generelt i befolkningen for derigennem blive mere attraktiv for virksomheder, der vil investere i et såkaldt CSR-samarbejde (Corporate Social Responsibility), som styrker virksomhedens sociale ansvar og omdømme overfor kunder og samarbejdspartnere.

En håndfuld af landet dygtigste bloggere med tilsammen over 150.000 følgere på Instagram stiller også op for ”En chance til” og dokumenterer fødevareBankens arbejde gennem en række gadeportrætter.


Derudover er Netto samarbejdspartner og præmiesponsor og har gjort det muligt at fødevareBanken får 14 dages intensiv dækning på radiostationen POP FM. Netto sælger desuden en særlig madopbevaringskasse, der hjælper kunderne til at mindske deres eget madspild. Hele overskuddet af salget går ubeskåret til fødevareBanken.

Med den store frivillige opbakning i ryggen ser fødevareBanken frem til større opmærksomhed og mere støtte til deres vigtige arbejde fra både private og virksomheder.